WiL

Lee Hecht Harrison onderzoek onthult belangrijke gedragingen van leiders die vrouwelijk leiderschap bevorderen in organisaties

Persbericht 10 min

Onderzoeksresultaten werpen een nieuw licht op het chronische probleem van hoe meer vrouwen in leiderschap kunnen worden bevorderd en wat succesvolle organisaties anders doen om echte vooruitgang te boeken.

Februari 2019: De katalysator voor het verhogen van vrouwen in organisaties komt neer op wat managers en leiders elke dag doen, volgens een nieuwe studie gepubliceerd door talentontwikkeling- en transitiebedrijf Lee Hecht Harrison. Het dagelijks gedrag van de people managers die bekend staan als ambassadeurs van vrouwelijk talent, heeft de grootste impact op het vermogen van een organisatie om vrouwen in hun leiderschapspijplijnen te krijgen en te houden.

De nieuwe studie van LHH wijst op de frustratie die organisaties ondervinden in hun vermogen om dit probleem aan te pakken en benadrukt wat nodig is om de inclusieve werkplaatsen te creëren die vrouwen nodig hebben om vooruitgang te boeken. De bevindingen tonen aan dat 58% van de bedrijven gelooft dat het bevorderen van vrouwen een kritieke zakelijke kwestie is, terwijl 76% van die organisaties niet tevreden is met hun vermogen om middels individuele acties, organisatorische praktijken en culturele aspecten de genderdiversiteit te cultiveren en vrouwen in leiderschap verhogen.

Het top vijf gedrag dat people leaders laten zien om vrouwelijke talenten te bevorderen die een echt verschil maken zijn:

1. Zorg voor coaching en feedback die het zakelijk inzicht vergroten

2. Ondersteun het flexibel invullen van werklocatie en -schema

3. Zorg voor een gelijke toegang tot zinvolle stretchprojecten die zijn gekoppeld aan strategische bedrijfsdoelstellingen

4. Help vrouwen meer zichtbaar te worden en zich te profileren richting senior leiders en beleidsmakers

5. Werf en promoveer vanuit een diverse pool van kandidaten

Caroline Pfeiffer Marinho, Executive Vice President EMEA voor Lee Hecht Harrison, zei: "Ambassadeurs van vrouwelijk talent laten dit gedrag twee keer zo vaak in hoge mate zien in vergelijking met andere people managers. We weten dat leiders vorm geven aan cultuur. En wanneer u uw cultuur nodig heeft om te veranderen, moet u uw leiders aansprakelijk houden om op de gewenste manier te handelen. "

Pfeiffer Marinho voegt toe: "In tijden van talentschaarste kun je er gewoon niet voor kiezen om 50% van een potentiële talentenpool - vrouwen - te negeren of zelfs uit te sluiten. Organisaties investeren al decennia lang in vrouwen en in organisationele initiatieven, maar met weinig resultaten. Wetende dat een van de belangrijkste katalysatoren voor het bevorderen van vrouwen het gedrag is van people leaders, hebben organisaties nu een duidelijke zakelijke noodzaak om meer voorstanders van vrouwelijk talent te ontwikkelen, die een inclusieve cultuur vormen, waardoor vrouwen, en dus bedrijven, kunnen floreren.”

Lees meer over ons onderzoek en download het volledige rapport hier.

Over het onderzoek

In 2018 onderzocht Lee Hecht Harrison wat werkt, wat niet en wat de meeste impact heeft om bedrijven te helpen de inclusieve werkplekken te creëren die vrouwen nodig hebben om vooruitgang te boeken. Het onderzoek is samengesteld uit een online enquête van meer dan 500 personen uit Frankrijk, Nederland, Zwitserland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, die leidinggevenden en leidinggevenden vertegenwoordigen die verantwoordelijk zijn voor het helpen van hun organisaties bij het opzetten van sterkere leiderschapspijplijnen. Er was een dwarsdoorsnede van meer dan 20 bedrijfstakken vertegenwoordigd en organisaties varieerden in grootte van minder dan 250 werknemers tot meer dan 10.000 werknemers. Een kopie van het volledige rapport kan hier worden gedownload.

We’helpen je snel een nieuwe baan of carrière te vinden.

We hebben meer dan 30.000.000 mensen over de hele wereld geholpen bij het vinden van een nieuwe baan. Met duizenden banen in jouw branche, connecties met meer dan 7.000 werkgevers en recruiters, en meer dan 3,000 loopbaancoaches, hebben we alles wat jij nodig hebt om jouw ideale nieuwe baan of loopbaan te vinden.

Registreer om aan de slag te gaan Registeren met een ID

Inloggen bij het Career Resource Network® hier.